Tuesday, November 20, 2012

Lang-8 Rewrite 2

私の高校の時

高校卒業したから、たくさん思い出を考えます。スカルスデール高校勉強するのとても忙しくて、いつも経験していました。ヂベートチーム数学チームクイズボウルチームをしながら、むずかしいクラス選択しました。ですから、たくさん仕事をしなければ、全部好きことをすることが出来ません。デベートはやく止まるのよかったと思います。一年生年生デベートをするのが必要でしたたくさんに話せませんでした。デベートをしてみたで、こんでいた部屋に話しやすいと思います。でも、年生、よろこびませんでした。デベートトピクで、つまらないと思いました。デベートをしないで、クイズボウルをすればよかった。クイズボウルをするために、新しいことをおぼえました。高校卒業までに、ぶんかやがくやげいじつのじじつを覚えていました。便利ですね。もう一度高校に入れば、大切ものえます。けれども、高校とても楽しかったです。

I think that I had good practice with this Lang-8 assignment in using a bunch of the new vocabulary that we were learning in Chapter 7. I tried to use a bunch of the vocabulary from recent chapters that I do not think I would otherwise have used that much such as こんでいる. The few corrections that I received were also involving a preferable phrasing of several of these sentences involving words that I do not know yet. As a result, I think that I used the grammar and vocab well. On the other hand, after re-reading the passage, I feel as if I missed some opportunities for using more grammar that I know I need to learn to use more. For example, I probably could have found a way to use 〜てしまう when I was expressing regret about having done debate for so long. While I think I could have done a bit more to push myself while writing this, I think that I overall did fine.

No comments:

Post a Comment